شخم زدن خاک مریخ در جستجوی حیات

 

آیا ما همه مریخ ؟ به گفته بسیاری از دانشمندان سیاره ای، به آن قابل تصور است که تمام حیات بر روی زمین از موجودات که در مریخ سرچشمه گرفته و در اینجا روی شهاب سنگ ها انجام شد فرود آمد . اگر چنین است ، یک ابزار که توسط محققان در MIT و دانشگاه هاروارد توسعه یافته می تواند شواهد عقد فراهم می کند.

به منظور شناسایی نشانه هایی از زندگی گذشته یا حال در مریخ - اگر در واقع درست است که ما در حال مرتبط - پس از آن یک استراتژی امیدوار کننده خواهد بود به جستجو برای DNA یا RNA ، و به طور خاص برای توالی های خاصی از این مولکول ها که تقریبا جهانی هستند در تمام گونه های حیات زمینی . این استراتژی که توسط کریستوفر Carr از دانشمند محقق MIT و دیپلم فوق دکترا Clarissa لیو رویش کار کردم، کار با ماریا زوبر بیان ، رئیس گروه MIT از زمین ، اتمسفر و سیارات علوم ( EAPS ) ، و گری Ruvkun ، یک زیست شناس مولکولی در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشگاه هاروارد ، که با مفهوم سازآمد و با هم قرار داده تیم اولیه . لیو خلاصه ای از ابزار ارائه شده خود را در هوا و فضا کنفرانس IEEE در این ماه در بزرگ آسمان ، مونت ارائه شده است، به نام جستجو برای فرا زمینی ژنوم ( SETG ) ، .

این ایده در چند واقعیت که در حال حاضر شده است به خوبی شناخته شده اند است. اول، در روزهای اولیه از سیستم های خورشیدی،شرایط آب و هوایی در مریخ و زمین بسیار مشابه بیشتر از آنها در حال حاضر ، بنابراین زندگی که در زمان برگزاری بر روی یک سیاره احتمالا می توانست از سوی دیگر جان سالم به در . دوم ، حدود یک میلیارد تن سنگ از مریخ به زمین سفر کرده است، شل شده توسط اثرات شهاب سنگ لعنتی و پس از آن سفر را از طریق فضای بین سیارهای قابل توجه قبل از سطح زمین . سوم، میکروب ها نشان داده شده است که قادر به زنده ماندن از شوک اولیه چنین تاثیر ، و شواهدی که آنها نیز می تواند هزاران سال از حمل و نقل در فضا قبل از رسیدن به یک سیاره دیگر زنده ماندن وجود دارد.

پس از مراحل مختلف مورد نیاز برای زندگی به بر روی یک سیاره آغاز شده و گسترش به دیگر قابل قبول هستند. علاوه بر این ، دینامیک مداری نشان می دهد که آن را در حدود 100 برابر آسان تر برای سنگ از مریخ به زمین از راه دیگر . بنابراین اگر زندگی وجود دارد برای اولین بار آغاز شد ، میکروب ها می تواند در اینجا انجام شده است و همه ما ممکن است فرزندان آن است.

پس چه ؟

اگر ما فرزندان از مریخ هستند، ممکن است وجود داشته باشد درس مهم است که در مورد ریشه های بیولوژیکی خود ما با مطالعه بیوشیمی در سیاره همسایه ما، که در آن آثار بیولوژیکی پاک مدتها پیش در اینجا بر روی زمین ممکن است در عمق یخ مریخ حفظ شده است آموخته شود .

دستگاه محققان MIT ' که نمونه های خاک مریخ را و جداسازی هر گونه میکروب زندگی می کنند که ممکن است وجود داشته باشد ، یا باقی مانده میکروبی ( که می تواند برای حفظ حدود تا یک میلیون سال و هنوز هم حاوی DNA قابل دوام ) ، و جدا از مواد ژنتیکی در به منظور استفاده از روشهای استاندارد بیوشیمیایی به تجزیه و تحلیل توالی ژنتیکی آنها .

" این یک شوت از راه دور است، " Carr به تصدیق می کند ، " اما اگر ما به مریخ بروید و پیدا کردن زندگی است که مربوط به ما، ما می تواند در مریخ سرچشمه گرفته است. یا اگر آن را در اینجا آغاز شده ، از آن می توانست به مریخ منتقل شده است . " در هر صورت، " ما می تواند به زندگی در مریخ در ارتباط است. بنابراین ما حداقل باید به دنبال تواند برای حیات بر روی مریخ است که مربوط به ما است. "

حتی چند سال پیش ، که ممکن است مانند بیشتر از یک شوت از راه دور به نظر می رسید ، اما اخیر مدارگرد مریخ و مریخ نورد ماموریت به وضوح نشان داده است که مریخ یک بار به حال آب فراوان، و بسیاری از شرایط به فکر مورد نیاز برای حمایت از زندگی است. و اگر چه سطح مریخ امروز بیش از حد سرد و خشک برای حمایت از موجودات زنده شناخته شده است ، شواهدی وجود دارد که آب مایع ممکن است بسیار پایین تر از سطح وجود داشته باشد. " در مریخ امروز، بهترین مکان برای زندگی نگاه در زیر سطح زمین است ، " Carr به می گوید .

بنابراین این تیم شده است در حال توسعه یک دستگاه است که می تواند یک نمونه خاک مریخ از زیر سطح را - شاید با یک کاوشگر مجهز به یک مته در عمق لایروبی - و پردازش آن برای جدا کردن هر گونه موجودات ممکن است، تقویت DNA و یا RNA خود را با استفاده از همان تکنیک های مورد استفاده برای آزمایش DNA پزشکی قانونی بر روی زمین ، و سپس با استفاده از نشانگرهای بیوشیمیایی برای جستجوی نشانه هایی از توالی ژنتیکی خاص که در میان تمام موجودات زنده شناخته شده تقریبا جهانی است.

محققان تخمین می زنند که از آن می تواند دو سال را برای تکمیل طراحی و آزمایش یک دستگاه SETG نمونه. اگر چه دستگاه پیشنهاد کرده است هنوز برای هر ماموریت های آینده مریخ انتخاب نیست، یک ماموریت آینده با یک کاوشگر و یا مریخ نورد مجهز به یک مته طور بالقوه می تواند انجام این ساز زندگی تشخیص .

بدون ابزار شده است به مریخ فرستاده شده است به طور خاص برای شواهد از زندگی از لندرز وایکینگ دوقلوی ناسا در سال 1976 ، که نتایج امیدوارکننده اما مبهم تولید شده است. ابزار در علمی مریخ نشین به در پاییز راه اندازی خواهد شیمی مربوط به زندگی بررسی . ابزار از تیم MIT- هاروارد مستقیما زیست شناسی مولکولی مشابه زمین .

کریستوفر مککی، زیستشناس نجومی در ناسا ایمز، مرکز تحقیقات در کالیفرنیا که متخصص در تحقیقات مربوط به احتمال وجود حیات در مریخ ، می گوید این کار است " بسیار جالب و مهم است. " او می گوید ، "این تفکیک درست نیست که زندگی در مریخ خواهد شد به حیات بر روی زمین مربوط و در نتیجه به اشتراک گذاشتن یک ژنتیک رایج است. در هر صورت این امر می تواند مهم برای آزمایش این فرضیه . " اما او اضافه می کند که انگیزه دیگری برای انجام این پژوهش نیز وجود دارد : " از سلامت و ایمنی یک نقطه فضانورد دید و از یک نقطه بازگشت نمونه از این دیدگاه، وجود دارد به نگرانی در مورد " اگر ارگانیسم های نزدیک به ما مربوط وجود دارد در مریخ ، از میکروب است که شبیه است که بسیار به احتمال زیاد به عفونی به اشکال زندگی زمینی نسبت بهمیکروب کاملا بیگانه تر - پس از آن بسیار مهم است که قادر به تشخیص اشکال زندگی از جمله در صورتی که در حال حاضر بر روی مریخ می باشد. علاوه بر این، این روش نیز می تواند هر گونه آلودگی زیستی در مریخ است که توسط فضاپیما از زمین آورده تشخیص دهد.

این آزمون به نوعی چیزی است که ما از این توانایی برای انجام شده است ، او می گوید، و در نتیجه ، اگر چه این آزمایش هنوز به طور رسمی تایید نشده است ، " به نظر می رسد دور از ذهن به من که ما یک جستجوی جدی برای زندگی در مریخ انجام نداده و انجام این آزمون است. "

 

آموزش کارت شارژ همراه اول

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:, | 23:21 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت